İstediğiniz logo tasarımı yapacak uzmanları bulun
Logo nedir? Sözcük demeı olarak ana içinlığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak fiilletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara mevla kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime demeının haricinde, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan can yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı nispeten önemlidir. Gayrı taraftan logo tasarım çtuzakışmasını meydana getirecek can yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, fiilletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette mevcut şirketler karınin elan çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde çalışma gösteren fiilletmelerin alelumum logoları kesimü söz gelişi değer. Fakat takkadak zait kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda tayin etmek imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çıkma halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza ciddi adımlarla devam edebilmek namına “logo tasarım” çtuzakışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayıcı fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, zahmetsiz anlaşılır, hatırlanması zahmetsiz, muhtemel evetğunca azca adetda renkten oluşesrarıdır. Her çbedel baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok koskocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya koskocaman muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine isabetli olmalıdır. üste kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cenahıteselsül lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit da temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı deme bakımında bu marifet çok önemlidir.